Dagworkshop

AAN DE SLAG MET DE GROEIMINDSET!

Tijdens deze workshop ga je ervaren hoe je met de hersenlesjes het zelfvertrouwen kan stimuleren bij kinderen.

We ontwikkelden deze hersenlesjes zelf. Ze zijn gebaseerd op de principes van de groeimindset en de positieve psychologie.

Ze zijn geschikt voor kinderen/jongeren vanaf 6 jaar (en ook voor volwassenen!).

De hersenlesjes hebben als doel om met een andere mindset te leren leven, om anders te leren denken dus. Dit door dag in dag uit – in dagdagelijkse situaties – met de kinderen te reflecteren op hun gedrag door middel van taal en tools uit de hersenlesjes. Laat ons zeggen dat het een manier-van-leven wordt!

Na deze workshop kijk je anders naar jezelf en naar kinderen. Je krijgt concrete taal, tools en tips recht uit het echte leven om mee aan de slag te gaan om het zelfvertrouwen te stimuleren bij kinderen.

Het mooiste wat je een kind kan leren is geloven in zichzelf! Als je gelooft in jezelf, is er namelijk heel veel mogelijk …

Ik heb nu heel veel tools en inzichten om concreet aan de slag te kunnen. Véronique heeft een concrete aanpak en straalt vertrouwen uit, dat werkt enorm motiverend.

Ik zou deze training aanraden voor mensen met faalangst en perfectionisme. De hersenlesjes kan je zowel thuis als in de klas gebruiken, zowel voor jezelf als voor kinderen … dat is juist zo interessant!! Alessandra Guglielmino

leerkracht secundair en ondersteuner in het ONW-centrum

Voor wie is deze workshop?

  • Voor ouders/leerkrachten die het zelfvertrouwen willen stimuleren bij kinderen. Onzekerheid bij kinderen kan zich op verschillende manieren uiten:
  • extreem boos worden of snel opgeven als iets niet meteen lukt
  • faalangst
  • perfectionisme en altijd willen pleasen
  • kritiek persoonlijk nemen
  • angst voor nieuwe dingen/situaties en blokkeren bij uitdagingen
  • geen hulp durven/willen vragen
  • Voor ouders/leerkrachten die bereid zijn naar zichzelf te kijken.
  • Voor ouders/leerkrachten die beseffen dat ze niet kunnen doorgeven aan kinderen wat ze zelf niet doen … Kinderen doen namelijk niet wat je zegt, kinderen doen wat je doet …

Wat kan deze workshop voor jou betekenen?

  • Je groeit in zelfvertrouwen
  • Je toont jezelf meer zoals je bent en trekt je minder aan wat anderen van je vinden
  • Je begrijpt het ‘moeilijk’ gedrag van je kind beter
  • Je weet beter hoe je met je kind kan praten en reflecteren over zaken waar het tegenaan loopt
  • Je communiceert meer vanuit verbinding met kinderen
  • Je kan makkelijker de controle loslaten, je bent minder perfectionistisch, je ‘moet’ minder
  • Je denkt positiever en kan beter relativeren
  • Je hebt meer veerkracht

 

Wat kan deze workshop voor de kinderen betekenen:

  • Kinderen geloven meer in zichzelf en voelen zich beter in hun vel
  • Kinderen zijn meer gemotiveerd om voor iets te oefenen/leren dat ze nog moeilijk vinden
  • Kinderen zijn minder bang om fouten te maken of om iets verkeerd te doen
  • Kinderen zijn minder bang om iets nieuws te proberen
  • Kinderen hebben meer plezier in leren
  • Kinderen durven meer hulp te vragen
  • Minder stress, paniek, driftbuien

 

De workshop overtrof mijn verwachtingen. Ik heb er meer uit gehaald dan verwacht. Ik kwam voor de kids, maar heb er zelf ook veel aan. Bedankt!

Ik heb nu echt taal om kinderen die ‘ik kan dat niet’ zeggen, te motiveren om te blijven proberen. En het werkt. De leerlingen in de les gaven minder vaak en minder snel op.

Ik zou deze training aanraden aan alle leerkrachten en ouders om kinderen anders te leren denken. Nancy Cooremans

turnleerkracht in een basisschool

Wie is de trainer?

Veronique Janssens

Ik ben de oprichtster en bezielster van TEACH LEARN GROW. Het is mijn missie om ouders en leerkrachten te helpen een manier-van-leven te ontwikkelen die hen helpt om samen met hun kinderen en leerlingen te groeien naar meer zelfvertrouwen.

Ik geloof dat zelfvertrouwen de basis is voor een gelukkig leven …

  • omdat je dan kan doen wat je graag doet en dat geeft superveel energie
  • omdat je dan durft je eigen weg te gaan zonder je iets aan te trekken van wat anderen van je vinden
  • omdat je dan intrinsiek gemotiveerd bent om dingen bij te leren en te groeien
  • omdat je het dan niet erg vindt om fouten te maken
  • omdat je dan sterker in je schoenen staat en gewoonweg stráált
Ik ben ervaringsdeskundige omdat ik zélf jarenlang onzeker geweest ben, en zo ook mijn vier (hoogbegaafde en hoogsensitieve) kinderen. Na een burn-out heb ik mijn leven een andere wending gegeven. Ik heb me verdiept in de groeimindset en de positieve psychologie.

Ik heb 20 jaar ervaring opgebouwd in werken met zorgkinderen (als logopediste en zorgcoördinator in een lagere school). En nu zet ik die ervaring én mijn ervaring als mama in. In mijn eigen bedrijf.

Ik ben nu trainer – coach – inspirerende spreker met een droom. Ik wil de wereld mooier maken door zoveel mogelijk mensen te inspireren om in zichzelf te geloven. Want iedereen is uniek. En iedereen heeft iets te bieden! Ik zie het als onze taak – als opvoeder – om dit bij te brengen aan onze kinderen door het voor te leven.

Wat gaan we doen?

De basisprincipes van een groeimindset worden inzichtelijk, eenvoudig en concreet uitgelegd aan de hand van de hersenlesjes. Deze hersenlesjes kan je op jouw beurt inzetten bij kinderen, thuis of in de klas.

Ik werk vooral ervaringsgericht. Dat wil zeggen dat je gaat ervaren wat een groeimindset is en wat het voor jou kan betekenen. Door het zelf te ervaren, ga je het veel beter kunnen doorgeven. Je kan meteen ook heel concreet aan de slag met kinderen door middel van alle filmpjes, oefeningen en spelletjes die ik je aanreik en die we samen doen.

Er worden ook concrete tips en voorbeelden aangereikt die uit het leven gegrepen zijn.

Werkwijze: verwacht geen ellenlange theorieën. Ik sta ervoor gekend dingen eenvoudig uit te leggen, zodat je er concreet mee aan de slag kan. Ik werk steeds met inspirerende filmpjes, verhalen uit de praktijk, reflectie- en andere oefeningen. Ik geloof namelijk heel erg in leren door ervaren, dus door proberen – mislukken – opnieuw proberen 😊. Wat je zelf ervaren hebt, blijft veel beter bij. Er is veel ruimte voor interactie en vragen van de deelnemers.

Het is mijn uiteindelijke doel dat de deelnemers meer zelfvertrouwen ontwikkelen zodat ze het kunnen voorleven aan hun kinderen/leerlingen.

Ik heb me voor deze workshop ingeschreven omdat ik kinderen wil stimuleren om meer in zichzelf te geloven, maar ik wist niet hoe ik eraan moest beginnen.

De training was zeer praktisch. Ik heb veel nu veel filmpjes, spelletjes, oefeningen en eigen ideeën die ik in de praktijk kan gebruiken. Ik merk dat ik beter kan praten met kinderen over zelfvertrouwen en dat ik hen beter kan motiveren in het zoeken naar hun talenten. Vooral de hersenlesjes helpen mij hier goed bij. Amber Cops

stagiaire orthopedagogie in buitengewoon basisonderwijs

Wat deelnemers me vertellen…

Melissa Leeman, Kessel-Lo

Ik was op zoek naar manieren om frustraties en demotivatie in de klas te verminderen. De hersenlesjes zijn hiervoor heel nuttig! Ze zijn toegankelijk voor alle leeftijden.

Ik ga zeker je filmpjes uitproberen in de klas en er meer op letten hoe ik complimenten geef.

Je hebt mijn aandacht kunnen houden van begin tot einde, het was een heel rustige en aangename dag!

Jamila, Houthalen
Ik was op zoek naar handvaten om mijn kind te helpen zich beter in zijn vel te voelen en sterker in het leven te staan.

Het was een super leerrijke dag! Ik heb zéér interessante hulpmiddeltjes gekregen.

Véronique, jouw manier van trainen is zéér aangenaam en geruststellend, niets ‘moet’…

Sofie Henckens

Ik vind de hersenlesjes zeer zinvol voor ouders en leerkrachten! Het geeft kinderen een houvast, een visuele steun ook, om toch te durven doorzetten en te bouwen aan hun zelfvertrouwen. De gesprekken hierrond kunnen ook zorgen voor meer openheid en verbondenheid!

Ik ga mijn kinderen zeker vertellen over het waakhondje, want zij hebben heel regelmatig buikpijn als ze iets spannend vinden…

Véronique, je bent zeer oprecht, echt écht. Je bent enthousiast en aangenaam om naar te luisteren. Je stelt mensen meteen op hun gemak. Ik vind dat je goed geïnformeerd bent en het is fijn dat je je presentatie deelt en nazorg biedt! Bedankt!

Kristien, Tielt-Winge
Ik heb deelgenomen omdat ik rust wil vinden in de omgang met mijn twee zoontjes. Ik wil ook een positieve mindset creëren thuis.

De workshop zat prima in elkaar en Véronique is een heel warm, inspirerend persoon die weet te ontroeren.

Ik ga zeker aan de slag met de filmpjes en de prenten!!

Sara, Westerlo
Ik was op zoek naar tips om met het gedrag van mijn dochters om te gaan: hun paniek, angst, vermijding om nieuwe dingen te doen/leren.

Ik ga zeker de hersenlesjes gebruiken bij mijn dochters! Ik denk dat de hersenlesjes zinvol zijn voor iedereen 😉

Véronique, ik voel me op mijn gemak bij jou en durf daardoor meer open te communiceren. Je bent een heel fijne, open en oprechte trainer.

Patricia, Westerlo
Ik volgde eerst jouw lezing ‘Zelfvertrouwen Stimuleren bij Kinderen’ en vond deze zeer interessant. Ik heb een kind met faalangst en wilde graag leren hoe ik hiermee om moet gaan.

De hersenlesjes zijn zeker een goede manier/leidraad om bepaalde situaties aan te pakken. Ik ga zeker met het waakhondje aan de slag!

Het was een zeer aangename, interessante en inspirerende dag! Ik ben helemaal gemotiveerd om aan de slag te gaan met de hersenlesjes.

Kirsten Verheyden, Tremelo

Ik volgde deze workshop omdat ik deze groeimindset ook wil leren toepassen op zeer jonge kinderen en omdat ik steeds inzichten zoek om aan mezelf te werken.

Naar de hersenlesjes was ik zeer nieuwsgierig en nu ik ze ken, vind ik ze zeer nuttig!

Heel erg bedankt ook voor de vele nieuwe tips en ideeën, het was echt super interessant.

Véronique, je praat uit eigen ervaring wat het allemaal heel duidelijk maakt en je bent zeer aangenaam om naar te luisteren!

Emmelie, Sint-Truiden
In het eerste leerjaar heb ik al regelmatig kinderen met faalangst en onzekerheid gezien. Ik wist soms niet goed hoe ik daarop kon reageren.

Ik heb zeker zin om met de hersenlesjes aan de slag te gaan en ik hoop dat de kinderen hierdoor zelfzekerder worden.

Het was een zeer aangename dag! Doordat we regelmatig met anderen moesten samenwerken, leerden we elkaar kennen en was de sfeer gezellig.

Dankjewel voor de vele leuke tips!!

Liesbet, Heist-op-den-Berg
Ik merk dat mijn dochter weinig zelfvertrouwen heeft en bang is voor nieuwe uitdagingen. Ik wist niet altijd hoe ik daar gepast op kon reageren.

Bedankt voor de hersenlesjes, ik vind ze zeer zinvol en ik ga ze meteen testen!! Ik denk dat het een manier zal zijn om mijn dochter uitdagingen te laten aangaan zonder te forceren.

Ik vond het een erg aangename dag in een ongedwongen sfeer. Dankjewel!

Tinneke, Halle
Ik schreef me in voor deze workshop omdat ik op zoek was naar handvaten om mijn kinderen makkelijker in het leven te laten staan, het is te zeggen, beter leren omgaan met tegenslagen.

De hersenlesjes zijn zeer zinvol voor ouders en leerkrachten. Als leerkracht voor 17-jarigen moet ik het wat aanpassen omdat ze misschien iets te kinderachtig zijn, maar ik ga het zeker inbedden in de klas. Ik heb vandaag anders leren kijken naar probleemsituaties, dat was erg verrijkend.

Véronique, je hebt een zachte en open persoonlijkheid en bent zeer uitnodigend!

Wanneer?

Deze workshop gaat door op:

  • Donderdag 26 november 2020

Telkens van 10:00 tot 15:30

Waar?

In het zalige Huisje 47 – Westelsebaan 47 – 3271 Averbode

 

Investering

€95 (incl. 21% BTW)

 

Inschrijven

Maximum 6 deelnemers (vanwege de coronamaatregelen)

Pin It on Pinterest